19 juni 2015

Kraka !

Så er Kraka også blevet færdig.

Det er strikket på p. nr. 3,5 og med to tråde meget tyndt garn, som jeg har været så heldig at få i fødselsdagsgave.


Normalt skal der bare lukkes løs af til sidst, men jeg ville gerne have en lille kant på. Så derfor valgte jeg at lukke af med en hestetømme. Slog 3 m op og strikkede 2 m, 1 løs af ret og 1 r træk den løse maske over retmasken sæt maskerne tilbage på pinden og gentag pinden ud. Der er godt nok langt til den sidste maske er lukket af, fik slet ikke talt hvor mange jeg egentlig havde på pinden.


Jeg er faktisk blevet ret vild med det sjal, og som i ser er der mange muligheder for at sætte det!


Det bliver sommersjalet !

Hav en skøn weekend ! 

9 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er det super flot og hvor er det godt med en kant til sidst. Det giver en god afslutninge. Farven er jeg vild med

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Super smukt sjal, Helle. Det vil du helt sikkert nyde at bruge.
God weekend.
Mange hilsner
Anne-Mette
PS: tak for din søde hilsen på bloggen :-)

fru westerskov sagde ...

Kan godt forstå du er vild med det. God ide med den lille hestetømme.

Susan sagde ...

Smukt, smukt sjal.

Fru Knudsen sagde ...

Sjalet er da blevet så flot, og lige din farve. God søndag

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det flot, Helle - sikken skøn farve :-) Kan sagtens forestille mig, at hestetømmekanten krævede lidt tålmodighed - der er trods alt en del masker tilsidst :-)

annelises kreativiteter sagde ...

Rigtig flot sjal med mange anvendelses muligheder

Birgitte sagde ...

Veldig fint sjal du har strikket! Fin farge!

Uldbegavet sagde ...

Sikke et dejligt sjal og god ide med i-cord aflukningen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails